フミコンサルティング合同会社(以下「当社」)は、以下のとおり個人情報保護方針を定め、個人情報保護の仕組みを構築し、全従業員に個人情報保護の重要性の認識と取組みを徹底させることにより、個人情報の保護を推進致します。
Fumi Consulting G.K. (hereinafter referred to as "the Company") establishes the following privacy policy and builds a system for protecting personal information. By ensuring all employees recognize the importance of and commit to personal information protection, we promote the protection of personal information.
個人情報の管理
Management of Personal Information
当社は、お客さまの個人情報(個人情報の保護に関する法律平成十五年法律第五十七号にいう個人情報を指します。以下同じ。)を正確かつ最新の状態に保ち、個人情報への不正アクセス・紛失・破損・改ざん・漏洩などを防止するため、セキュリティシステムの維持・管理体制の整備・社員教育の徹底等の必要な措置を講じ、安全対策を実施し個人情報の厳重な管理を行ないます。
The Company maintains personal information of customers (as defined in the Act on the Protection of Personal Information, Law No. 57 of 2003) in an accurate and up-to-date state. To prevent unauthorized access, loss, damage, alteration, and leakage of personal information, we implement necessary measures such as maintaining security systems, developing management structures, thoroughly educating employees, and implementing safety measures to strictly manage personal information.
個人情報の利用目的
Purpose of Use of Personal Information
お客さまからお預かりした個人情報は、当社からのご連絡や業務のご案内やご質問に対する回答として、電子メールや資料のご送付に利用いたします。
Personal information entrusted to us by customers will be used for contacting customers, providing business information, answering inquiries, and sending emails or materials.
個人情報の第三者への開示・提供の禁止
Prohibition of Disclosure and Provision of Personal Information to Third Parties
当社は、お客さまよりお預かりした個人情報を適切に管理し、次のいずれかに該当する場合を除き、個人情報を第三者に開示いたしません。
- お客さまの同意がある場合
- お客さまが希望されるサービスを行なうために当社が業務を委託する業者に対して開示する場合
- 共同利用する旨公表した場合
- 法令に基づき開示することが必要である場合
The Company appropriately manages personal information entrusted by customers and will not disclose personal information to third parties except in the following cases:
- When the customer consents
- When disclosure is necessary to subcontractors to provide services requested by the customer
- When joint use has been publicly announced
- When disclosure is required by law
個人情報の安全対策
Security Measures for Personal Information
当社は、個人情報の正確性及び安全性確保のために、適切な組織的安全管理措置、人的安全管理措置、物理的安全管理措置、技術的安全管理措置を実施し、セキュリティに万全の対策を講じています。
また、適宜、外的環境の把握にも努めています。
The Company implements appropriate organizational, human, physical, and technical security management measures to ensure the accuracy and security of personal information. We take thorough security measures and strive to understand the external environment as appropriate.
ご本人の照会
Individual Inquiries
お客さまがご本人の個人情報の開示・訂正・追加・削除・消去または利用停止などをご希望される場合には、ご本人であることを確認の上、対応させていただきます。
If customers wish to disclose, correct, add, delete, erase, or stop the use of their personal information, we will respond after verifying their identity.
法令、規範の遵守と見直し
Compliance with Laws and Regulations and Review
当社は、保有する個人情報に関して適用される日本の法令、その他規範を遵守するとともに、本ポリシーの内容を適宜見直し、その改善に努めます。
The Company complies with applicable Japanese laws and other standards regarding the personal information we hold. We will periodically review the contents of this policy and strive for improvement.
お問い合わせ
Contact Information
当社の個人情報の取扱に関するお問い合わせは下記までご連絡ください。
当社の概要
住 所:〒153-0044 東京都目黒区大橋2-19-6-908
名 称:フミコンサルティング合同会社
代表者:オーバン真紀子 博士
For inquiries regarding the Company's handling of personal information, please contact us at:
Address: 2-19-6-908 Ohashi, Meguro-ku, Tokyo 153-0044
Name: Fumi Consulting G.K.
Representative: Makiko Kuramoto
TEL: +81-3-5738-5202